فروشگاه میلان پارت

تهیه و توزیع لوازم یدکی خودرو

سفارشات : 09384443462

                        09122443462

بهترین حالت برای تعویض دنده ه

0
بهترین حالت برای تعویض دنده ه

همانطور که میدانید بعد از تعویض دنده دور موتور مقداری به سمت پیین بر می گردد که این برگشت در اتومبیل های مختلف متفاوت می باشد. شما با دونستن اینکه حداکثر تورک ماشینتون در چه دوری به دست می آد میتونین بهترین حالت تعویض دنده رو داشته باشید. به این صورت که قبل از تعویض دنده تا اونجایی گاز میدید که وقتی دنده رو عوض کردید و دور موتور اومد پایین تا حدود مرحله حداکثر تورک بیاد و بعد شما در دنده جدید خواهید بود و بهترین حالت برای دنده جدید رو خواهید داشت.
اگر دنده 1 را جا بزنید و آرام بدون گاز دادن کلاچ را رها کنید و با دور 1400 راه بیفتید و پس از آن ناگهانی پای خود را تا انتها بر گاز بفشارید خواهید دید که موتور به سختی و کندی دور خود را تا 1000 دور زیر عدد حداکثر گشتاور میرساند اما اگر هنگام حرکت با 500 تا 1000 دور زیر عدد حداکثر گشتاور کلاچ را رها کنید ماشین به سرعت و شدت از جا کنده میشود بنابر این حداکثر گشتاور موتور خود را بدانید و سعی کنید در هنگام راندن حرفه ای دور موتور را اطراف آن حفظ کنید تا در موقع لزوم دور را بالا برده و دنده را تعویض کنید .
به یاد داشته باشید که حداکثر توان موتور مقوله ای متفاوت از لیمیت قرمز دور موتور و مرحله کات آف آن است.
برای مثال اگر حداکثر توان یک خودرو در 5800 دور ایجاد شود و کات آف همان خودرو نیز در 6500 باشد، در نتیجه تعویض دنده باید در دور 5800 صورت بگیرد و رفتن تا دور موتور 6500 فقط تلف کردن زمان است و نمودار قدرت پس از دور 5800 سیر نزولی دارد.
کات آف ( Cut Off ) چیست : این حالت در موتور های انژکتوری اتفاق می افته و اون زمانیه که دور موتور به محدوده غیر مجاز که با رنگ قرمز در عقربه دور موتور نمایش داده شده یا Red Line وارد می شه و سیستم کنترل اتومبیل ( ECU) برای اینکه به موتور آسیبی وارد نشه سیستم جرقه رو قطع می کنه و صدایی مثل دن دن دن دن دن دن دن از موتور می آد.
کات آف کردن به هیچ عنوان برای شتابگیری و تعویض دنده ها خوب نیست.

/5 (0 رای)